woensdag 11 juni 2014

Like mother, like daughter

Soms zie ik mezelf echt in mijn mama. Dan reageert ze op een bepaalde manier en weet ik gewoon dat ik net hetzelfde zou reageren. We hebben heel veel gemeen en dat zijn zowel goede dingen als irritante kantjes. (Ik zie je graag hoor, mamie!)


- We zijn heel bezorgd over de mensen die we graag zien. Als ik op reis ga of ergens verder weg, dan stuur ik altijd een berichtje als ik aankom. Maar dat moet mama ook doen als zij weggaat!
- We willen altijd de beste plek. Beneden is de beste zetel gereserveerd voor mama en als zij komt dan vliegen wij eruit. In mijn bed ben ik dan weer de baas. Ik zit en slaap aan de beste kant en gebruik de meeste kussens. Zolang wij goed zitten is alles oké. ;)
- Zet ons in een auto op de autostrade en we veranderen in gillende zotten die constant 'Pas op!' roepen. We remmen mee met onze ingebeelde pedalen en hebben elk mogelijk gevaar gezien. Vooral vrachtwagens vinden we niet leuk.
- Tv kijken zonder iets te snoepen, is voor ons onmogelijk. Dat hoort er toch gewoon bij?
- We zijn nogal stresskippen, zeker als we ergens op tijd moeten zijn. Vervolgens komen we er dan wel meer dan een half uur op voorhand aan.
- We hebben dezelfde schoenmaat. Soms frustrerend, want op dit moment ben ik jaloers op mama haar mooie sandalen, maar ik mag ze van haar niet dragen.
- Kritiek krijgen vinden we niet zo fijn. Zo moet mama niet tegen mij zeggen dat ik niet genoeg spaar, maar ik moet haar ook niet zeggen dat het eten niet zo lekker is. 
- Wij zijn fan van dutjes en dat doen we dan ook gewoon als we moe zijn (heel vaak!). Hup, bed in en en even ogen toe. 


- Lijken jullie op je mama?

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en lief stukje. Ik lijk wel aardig op mijn moeder. Maar ik zie zelf meer gelijkenis in mij en mijn vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk om te lezen! Ik lijk kwa uiterlijk heel erg op mijn moeder. Maar kwa innerlijk op mijn vader haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lijkt qua gedrag ook heel erg op mijn moeder, terwijl qua uiterlijk juist weer meer op mijn vader :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen en vooral heel herkenbaar! ;) Ik kan me juist ook het meest irriteren aan mijn moeders karaktereigenschappen die ik zelf ook heb..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm dats een goeie ik heb wel wat weg van beide ouders !

    BeantwoordenVerwijderen